Friday, March 16, 2012

again on diet

Salam Jumaat everyone,


Masalah yang ade dalam otak adelah "berat badan yg meningkat"


haiyaaahh tsktsk...tp even org sekeliling kate ko nak kurus cane lg laaaa =))


heh haruslah kan menjaga berat badan, karang dah gemoks aptb aiyayayaya...


aku ni adelah dikalangan org yang agak concern mengenai bentuk tubuh hmm yelah asset bernilai kot even kalau dah kawen esk pon harap2 still bole maintain even ramai lelaki2 diluar sane kate klu dah kawen konpem la susah nak jage badan..bluerkkk who cares yg penting niat tu ade...


Hahaha ini terjadi apabilaaaa saye outstation ddk pat hotel makan buffet plak tu hehewww mmg xde makner nyer la nak kontrol makan ketika itu, for me very easy mase kte tgh travel xyah ler nak berdiet ke hape esk dah blk uma pandai2 la kontrol makan..am i rite??


and pekara yg agak aneh2 semenjak bertukar kerjaya ni adelah cikmala tersangat suke makan "jajan" hah ni masalah paling kritikal aiyayayayaya..disebabkan keadaan keje yg amat busy + level for my workstation kat level 3 makanya banyaklah stok2 makanan ringan =))) entah kat mane ntah aku dengar kemarin maybe kat tv kot..haha org2 ofis suke makan mkanan berunsurkan snek *takbagusokeh* hehe sume pon taw kann..padahal aku la org yg sejak azali x suke makan jajan timkaaaaiarrr haahha..pastu bebudak opis ni mmg suke beli kudap-kudap hehe sure xtaw kan ape tu? hehe alaaah makanan ringan buat kunyah2 ade saje makanan lahh..


*hah ni la paling aku addicted bebenor haiyahhh*
timkaaaiyaaaah

hehe diatas kesedaran tahap sivik dari diri sendiri semalam aku pegi jusco beli susu n honey stars ahakss kunun2 nak start frm healthy breakfast instead of hari2 aku pi tapau meehoon goreng dgn telur kannnnn..*btw selalu aku share beramai2 larr* 

 *Nahhh permulaan utk hari ini*

hehehe mari mengamalkan gaye hidup yang sihat yeaaaah!

btw kalau nak kurus bukan saje kena jaga pemakanan kita juga harus menjalankan aktiviti yang sihat so lately cikmala telah sangat busy bermain tenis hari selasa dan badminton pada hari rabu *woot woot* suke suke tersangatlah suke boleh la berpeluh sakan =) 

till the next post bebeh 

No comments:

Post a Comment