Tuesday, June 28, 2011

Si Isteri yang teraniaya

Holla Peeps! Just back frm long holiday haha holiday sgt la kannn..padahal pegi KL jer kot, sebenarnya keje tersangat2 banyak tp nak sgt menulis, so here we go..!


Semalam before aku balik JB sempat jugak aku singgah ker Sungei Wang tu pon sebab nak teman kawan office lame ina pegi beli Blackberry n aku pon mmg nak sangat jumpe dia dengar dia pon dah sarat mengandung anak kedua, 1st time aku jumpe dia yg dalam keadaan sarat..tersentuh hati, ya allah apalah nasib dia..hmmm teka kenape?? dia adalah Si Isteri yang malang dimana bakal diceraikan oleh Sang Suami yang x gune..ya allah apalah dosa si anak yg bakal lahir..sangat sangat sedih..so smlm aku dgn my SIL dan Ina pegi lepak Lunch kat kedai nasi ayam hainan sebelah BB Plaza, sepanjang makan dok bercerita, aku siap terkeluar ayat "ina klu macam ni perangai dia bukan dia yg mintak cerai lebuh baik ko jerla yg ceraikan dia" geram sangat ya allah apekah makna perkahwinan juga senantiasa disulamkan dusta sungguh tercemar ikatan yg suci ini jika terus-terus dipalitkan dgn daki-daki kotor, Doa Si Isteri teraniaya pasti "Makbul" ya allah kau berikan lah petunjuk dan permudahkan jalan Si Isteri,

Ina sempat jgk bercerita, kau taw skrg ni aku dah xmalu nak cerita pasal "dia" dah nak kena tinggal kan dia pon mmg xsabar2 nak tunggu aku bersalin, financial dia mmg x kukuh dia mmg keje gov tp the problem is duit gaji dia bersih tinggal RM10 hengget! can u imagine how to survive dgn rm10 giler kannn..xtahu ape masalah lelaki zaman sekarang ade ke patot mmg gov tu senang nak buat loan tp sile la gune kan akal xke bodo sampai tinggal rm10 hamek ko kann..pastu ade hati lg nak menggatal siap nak buat "in relationship" dgn perempuan sundal tu..grrrr geram okehhh..so aku dengar slumber komen "eh bukan ina tgh pregnant 8bulan bulan ker? ni sape pulak ni? dgn gampangnyer dia reply "u know nothing" cetahhpodahhh lah ade hati nak spekang2 busuk punye orgggg!!

Pesan aku kat ina..ko kena move on setakat jantan mcm ni ko boleh dapat 10 lah ko bukan x cantik..lepas ko bersalin ni make sure ko pasang badan, ko ingat jer lah hari ni dia aniaya ko dgn anak2 tuhan tu ade dia akan bayar CASH ko tunggu jelaa..skrg ni klu dia beriaya sgt nak cerai then ko ikot kan jer..tp jgn sekali2 ko turn back lelaki x gune mcm ni mmg hendaknyer Mampuss jer! grrrrr gerammm okeyyy! Shit Shit Shit sedihhhh ape dosa si anak..yang sgt xbole blah mak mertua dia pon sokong anak dia ada perempuan simpanan..yerla pasal ape?? pasal si ina ni xbole nak sara laki dia yg ddk jauh kat kedah tu nak sara amender nyer klu anak dah la anak di antarnya kat kampong pastu si ina ni la yg dok sara anak ni nak sara laki WTH??? funny kan siap suro ina berenti keje kat "TM" yg sememangnya permanent pastu ddk kedah meniaga burger WTH??? jantan ape ko nihhh??

Wanita-wanita diluar sana silalah buka mata dan aku sendiri sedang membuka mata, bahagia yg anda cari seketika atau derita yang berpanjangan, berhati-hatilah didalam memilih pasangan kawen bukan pekara main2 sentiasa beringat fikir panjang sebelum berbuat sesuatu..kita x tahu ape nasib kita, tp sebelum berkahwin pon kte mesti dapat baca perangai pasangan kita kan so fikir2kan lahh..tp x jugak aku cakap semua lelaki dalam dunia ni JAHAT tp ade segelintir yg KEJAM!

No comments:

Post a Comment