Thursday, November 3, 2011

Kenapa mudah sangat jatuh

Ya Allah aku pernah jatuh tapi syukur dengan petunjuk dari yang maha esa aku bangun dengan pantas Alhamdulillah :)

Terdetik dihati ingin menulis..based on my experience okeyy no one have to sentap or what so ever :

Aku bukanlah seorang yang mudah jatuh, yeah maybe sometimes kita teruja bila lelaki minat or suka kat kita, tetapi aku selalu nasihat pada hati "wahai sang hati janganlah engkau semudahnya terlena dgn pujuk kata-kata manis Sang Lelaki"



Pengalaman pertama - Don't know why, aku tahu dah agak lame lelaki ni dok sebok meng "usha" dan tak pernah putus asa jgk selalu bbm,ym and comment kat fb aku but for me agaklah merimaskan sebenarnya yelah mcm xde privacy okeyy kat sume celah ko ade semak okehhhh! then on our conversation dia mcm lelaki good2 rajin semayang,mengaji, bace yasin hari khamis hmmm okey la ala-ala orang beriman gituuuuu...! so layan kan jelaaaa pasal aku mmg jenis xbape nak melayan sgt pon..then he try to show like someone yang care and concern pasal family dia..ermmmmm but ape yang paling xbole blah bila sampai adik dia period pon dia tawww huarghhhhh totally so annoying lemas rimas xsuke sgt so since tu aku start slow down mmg malas giler nak melayan mungkin firasat hati sendiri mmg dah x best kannnn hmmmmmm! dia maybe berduit bole bagi aku macam-macam tapi for me duit tu mmg penting tp masih tidak mencukupi kalau tiada keserasian huarghhh bole x...end up of our story jeng jeng jeng lelaki yang kunun'n beriman dan warak ini telah membuat satu keje bodoh kot dengan meng"upload" profile picture kat bbm tengah dgn muke yang sangat hepi memegang CHIVAS owhhh goshhh! surprises giler then terus text dia "wow nice profile pic" then mcm2 alasan bodo maybe "pic lame tertekan blablabla" haha for me lantak la tu kan hidup ko terus tukar pic lain haishh kesian kan org mcm ni...

Pengalaman Kedua - Diperkenalkan oleh seorang kawan baik, just start asek berborak and ber"sms" since xde nak buat ape and dia pon agree yang dia accept apa sahaja yang aku terima dia..okey for me its good yelah kawan ape salahnya kannn...at 1st everything goes well hepi berkawan senang lah nak borak ape sahaja then maybe atas dasar mulut manis lelaki kot so segalanya indah belaka :P tp as i said aku bukanlah org yang mudah jatuh hmmm xsemudah tu kot..yes "He is Somebody" tp yang agak men"spoil" kan segalanya adalah bila even simple things pon harus menipu come on larrr xsuke giler bila orang berperangai kebudak-budakan im so sick when dealing with someone yang agak childish...suke guna jalan yang bersimpang siuh padahal jalan yang lurus dah terbentang depan mata..so aku decide utk terus undur diri..maybe dia pon faham Why....maybe he is too fast and aku masih kat belakang menilai hati budi manusia dimuka bumi...tp Alhamdulillah kami masih berkawan tp dah agak selowwww :)


Hati Wanita - Mungkin wang ringgit jadi ukuran bagi zaman sekarang yes i've to agree on this yelah tanpa duit kita mungkin xkan kemana so itu juga kriteria yang agak penting utk menjamin masa depan, tp pada aku sendiri aku ingin seorang yang mempunyai ciri-ciri mampu mendidik,menyayangi aku apa adanya, punya rasa kasih pada keluarga,mungkin juga beriman dan keserasian itu sangat penting...mungkin kita akan jumpe lelaki yang sempurna tp aku percaya Allah itu maha adil selagi kita tak putus berdoa insyaAllah pasti akan ada yang lebih baik menanti dimasa depann :) jangan putus berharap wahai sang hati...didepan mu ku janjikan syurga bagi orang-orang yang beriman..so apa yang aku sedang cuba lakukan jagalah mata dan hati agar tidak terpesong dari landasannyaaa even sebenarnya mmg terlalu banyak godaan yang dtg bertalu-talu mungkin kini masa aku diuji so aku redha dengan dugaan yang telah kau turunkan :) belajarlah menjadi diri sendiri kerna sampai bila kita mampu hidup dalam kepura-puraan bersyukur atas apa sahaja kurniaan darinya utk ape menjadi org lain hmmm pelik'n pasal lambat atau cepat pasti kebenaran akan terlihat :)

No comments:

Post a Comment